Що робити з пошкодженими шинами – ремонтувати чи міняти?
Пошкодження шини – ситуація, знайома автовласникам усього світу. І Україна не є винятком. Навіть якісне дорожнє покриття та акуратне водіння не здатні на 100% виключити загрозу пошкодження покришок. Проколи, порізи, грижі або нерівномірне зношування ставлять перед вибором: спробувати відновити покришку або відразу придбати нову. Рішення залежить від типу пошкодження, ступеня зносу та обладнання, яке має ваша автомайстерня.
У цій статті розберемо, коли ремонт виправдано, а коли простіше відправити шину в брухт, а також пояснимо, чому так важливо купити шиномонтажні станки та пристрої для бортування коліс високої якості.
До речі, компанія AD-Instrument пропонує найрізноманітніше обладнання для СТО. Є верстати для шиномонтажу різних моделей, можна купити станок для бортування коліс за розумною ціною.
Типи пошкоджень шин: коли є сенс використовувати обладнання для шиномонтажу
Не всі дефекти покришок однаково небезпечні. Деякі легко усуваються навіть у гаражі, інші потребують негайної заміни. Розглянемо основні види.
По-перше, це проколи. Вони можуть бути дрібними та великими. У першому випадку отвір у робочій зоні протектора, який не перевищує 3-5 мм, вважається придатним до ремонту. Достатньо купити верстат та інше обладнання для шиномонтажу, а також пристрій для бортування коліс.
Великі проколи потребують уважної діагностики. Якщо пошкоджені кордні шари, ремонт може бути недоцільним та навіть небезпечним.
Другою поширеною проблемою є порізи. Вони можуть бути бічними, що погано, адже навіть невеликі розрізи на боковині – це вирок. Боковина зазнає максимальних деформацій, отже латка може не витримати навантаження. Також існують порізи протектора, ці допустимі до ремонту, якщо не торкнуться корду. Вочевидь, щоб виконати повноцінний ремонт, СТО бажано купити станок для бортування коліс.
Ще одне джерело неприємностей – грижі. Вони виникають через розрив корду. Такі пошкодження не ремонтуються – шина втрачає структурну цілісність й може вибухнути під час навантаження.
Зрештою, знос протектора. Він може бути природним та рівномірним (ніщо не вічно), а також спровокованим та нерівномірним (агресивна їзда, неправильний тиск у шинах, дисбаланс коліс тощо). Якщо глибина малюнка менша за норму (1.6 мм для літніх шин, 4 мм для зимових), шина підлягає заміні. Зверніть увагу, що нерівномірне зношування часто вказує на проблеми з розвал-сходженням, але саму покришку вже не врятувати. На верстат для шиномонтажу вирушить вже свіжа гума.
Коли верстат для шиномонтажу та пристрій для бортування коліс знадобляться
Підсумовуючи, використовувати якісне шиномонтажне обладнання має сенс, якщо:
-
пошкодження знаходиться у ремонтопридатній зоні;
-
сама покришка відносно нова, зношування рівномірне й мінімальне (якщо шині менше 3-5 років, а глибина протектора збереглася на 70-80%, ремонт продовжить її життя);
-
в автомайстерні є все необхідне обладнання професійної якості (пристрій для бортування коліс, верстат для шиномонтажу тощо).
Вчасне рішення купити шиномонтажний станок, а також верстат для бортування коліс дозволяє виконати якісний ремонт:
-
акуратно демонтувати шину, не ушкоджуючи диск;
-
ретельно очистити та знежирити зону ремонту;
-
точно встановити латку або вулканізувати пошкодження.
До речі, в AD-Instrument можна не тільки купити верстат для бортування коліс, але й обладнання для вулканізації шин.
Не допоможе ні верстат для шиномонтажу, не пристрій для бортування коліс: коли можлива лише заміна шини
Як ми вже говорили, є пошкодження, які не виправити. Навіть якщо ви вирішите купити шиномонтажний верстат найвищої якості або використовуєте найсучасніший пристрій для бортування коліс. Отже, ремонт покришки неможливий, якщо:
-
пошкоджена боковина (вона не має металокорду й складається з гнучких шарів гуми, будь-який поріз або здуття в цій зоні – вирок для шини);
-
в наявності множинні проколи (коли покришка має більше 3-4 ремонтних точок, її жорсткість та баланс порушуються, це призводить до прискореного зносу підвіски та ризику раптового розриву);
-
при огляді видно розшарування гуми або корду;
-
шина стара (з часом гума втрачає еластичність, тріскається, ремонт такої покришки – марна трата грошей).
Чому варто купити верстат для бортування коліс, шиномонтажних процедур AD-Instrument
Якість відновлення шини на 90% залежить від технологій, а не лише рук майстра.
Тому важливо купити верстат шиномонтажний, пристрій для бортування коліс та інше обладнання для шиномонтажу з високою якістю. В Україні це можна зробити у нашому каталозі. AD-Instrument гарантує надійність пристроїв для шиномонтажу, вигідні ціни та високий сервіс.
Насамкінець хотілося б сказати, що рішення про ремонт або заміну шини завжди повинно ґрунтуватися на технічній доцільності та безпеці. Сучасне шиномонтажне обладнання дозволяє відновлювати до 70% пошкоджених покришок, але важливо розуміти межі можливостей професійних пристроїв.
Якщо ви власник автомайстерні, подумайте про те, щоб купити шиномонтажні станки та пристрої для бортування коліс. Для автовласників головна рада проста: не ризикуйте життям заради економії. Навіть ідеально відремонтована шина не зрівняється за надійністю з новою.
Пам'ятайте: шини – єдина частина автомобіля, яка контактує із дорогою. Довіряйте їх обслуговування лише тим, хто використовує технології, а не обіцяє «дешево та швидко».