Чи потрібно робити розвал-сходження після шиномонтажу?
Шиномонтажне обладнання використовується для заміни автомобільної гуми, швидко та якісно. Подібна техніка потрібна для СТО широкого профілю. Також верстат для шиномонтажу використовується для автомайстерні, що спеціалізується виключно на гумі.
У будь-якому випадку, заміна шин чи ремонт коліс – стандартна процедура. Сучасне шиномонтажне обладнання, таке як автоматичні верстати та балансувальні стенди, робить процес швидким та безпечним. Однак після шиномонтажу багато автомеханіків в Україні рекомендують перевірити кути установки коліс — тобто виконати розвал-сходження.
У цій статті фахівці AD-Instrument розкажуть, чи це дійсно необхідно, чи сервіс намагається нав'язати зайву послугу, щоб загальна ціна була вищою? Розберемося в нюансах та відповімо, коли купити послугу розвал-сходження обов'язково, а коли можна заощадити.
Що таке розвал-сходження та чому автомайстерні його пропонують
Розвал-сходження – це параметри, що визначають положення коліс щодо дороги та кузова автомобіля:
-
розвал – кут нахилу колеса по вертикалі.
-
сходження – кут між площинами обертання коліс однієї осі.
-
кастер – поздовжній кут нахилу осі повороту (впливає на стабільність рульового управління).
Після заміни покришок, навіть якщо використовували дуже якісний верстат для шиномонтажу та інше шиномонтажне обладнання, є ймовірність порушення цих параметрів. Зверніть увагу, що неправильні кути установки коліс призводять до:
-
швидкого та нерівномірного зносу шин;
-
погіршення керованості (авто «відводить» убік);
-
підвищеного навантаження на підвіску та кермовий механізм.
Після використання шиномонтажного стенду кути можуть збитися через монтаж/демонтаж коліс, заміну дисків або приховані дефекти підвіски. Однак не завжди це потребує негайної корекції.
Як саме шиномонтажне обладнання впливає на розвал-сходження
Сучасне обладнання для СТО, включаючи верстати для шиномонтажу із захистом дисків, мінімізує ризики пошкоджень. Але опосередкований вплив на геометрію підвіски можливий. Наприклад:
-
використання домкрата може змістити елементи підвіски, особливо на автомобілях зі зношеними сайлентблоками або кульовими опорами;
-
монтаж дисків з іншим вильотом, діаметром чи шириною змінює навантаження на підвіску (збільшення вильоту зміщує колесо всередину арки, що впливає сходження);
Зауважте, що навіть ідеально відбалансоване на шиномонтажному стенді колесо не компенсує некоректні кути установки.
Таким чином, саме шиномонтажне обладнання рідко стає причиною збою розвалу-сходження (якщо воно якісне, а співробітники СТО – досвідчені), але може виявити проблеми, що вже існують.
Коли після використання верстата для шиномонтажу на СТО необхідно виконати розвал-сходження
Перевіряти та коригувати кути установки коліс після шиномонтажних процедур необхідно, коли:
-
відбулася заміна типу дисків чи шин (перехід на колеса іншого розміру, встановлення шин з іншим малюнком протектора чи конструкцією;
-
спостерігаються симптоми порушень в управлінні (машина «виляє» на дорозі, кермо спрямоване нерівно, помітне прискорене зношування гуми);
-
співробітники автомайстерні працювали не тільки з шиномонтажним стендом, але виконували й інші процедури (підвіска, кермо, заміна кульових опор, важелів, амортизаторів тощо);
-
виконувалася сезонна заміна шин (фактично це пункт перший).
Для точної діагностики автомайстерня має використовувати 3D-стенд розвалу-сходження. Це обладнання аналізує положення коліс у трьох площинах, враховуючи тиск у шинах та рекомендації виробника авто.
Після шиномонтажного обладнання не потрібно робити розвал-сходження: коли можна заощадити
Не обов'язково купити послуги автомайстерні з розвалу-сходження, якщо:
-
шиномонтаж виконувався без зняття коліс з осей (наприклад, ремонт проколу без демонтажу);
-
ви встановлюєте старі шини на ті ж диски, а кути раніше були в нормі;
-
автомобіль не виявляє ознак порушень в управлінні.
Однак навіть у цих випадках майстри рекомендують перевіряти розвал-сходження кожні 15–20 тис. км пробігу чи після сильних ударів об перешкоди (ями, бордюри). Зазначимо, що, якщо ви довіряєте фахівцям вашого СТО (а більшість автовласників воліють мати «свої» автомайстерні та постійних автомеханіків), після верстату для шиномонтажу та іншого обладнання дійсно варто виконати розвал-сходження.
Чому варто купити шиномонтажне обладнання для СТО в AD-Instrument
Важливо розуміти, що якість регулювання розвалу-сходження безпосередньо залежить від оснащення автомайстерні. Застарілі лазерні стенди менш точні, ніж сучасні 3D моделі. Ось що має бути в арсеналі професійного сервісу:
-
3D-стенд розвалу-сходження (сканує колеса за допомогою датчиків та камер, порівнює дані із заводськими параметрами авто);
-
сучасний верстат для шиномонтажу (таке обладнання захищає диски від подряпин та спрощують роботу з низькопрофільними шинами);
-
шиномонтажний стенд (необхідний для точного балансування коліс після монтажу);
-
обладнання для вимірювання тиску в шинах (компресор та манометри – обов'язкова частина перед регулюванням).
Прямо зараз ви можете купити найрізноманітніше шиномонтажне обладнання, від стендів та верстатів до компресорів та манометрів за чудовою ціною в AD-Instrument. Інвестиції в таке обладнання окупаються досить швидко, адже автовласники в Україні готові платити за послуги сучасних автомайстерень, де використовують технології, а не «дідівські» методи.