Балансувальний верстат BEST W62: повний технічний огляд
Автомобільні диски ніколи не бувають ідеально круглими, адже будь-яке виробництво має допуски. Те саме стосується і шин: вони можуть бути товщі або тонші в різних місцях, хоча зовні цього не видно. І щоб компенсувати відхилення, в сервісах і шиномонтажних майстернях виконують балансування коліс на спеціальних балансувальних верстатах.
Що таке балансування коліс автомобіля
Балансування коліс - це приведення центру обертових мас до осі обертання, щоб уникнути появи вібрацій, що передаються на кермо і кузов автомобіля в процесі його руху. Досягається це завдяки вантажкам, що виконують роль противаги, які встановлюються навпроти найважчої частини колеса. А з огляду на те, що саме колесо має виражену тривимірну форму, важки можуть розташовувати по обидва боки диска. Тип грузика залежить від типу диска. Для штампованих зазвичай використовують набивні важки, найчастіше виготовлені зі свинцю або цинку, вагою від 5 до 60 грамів. Для литих (легкосплавних) дисків застосовують тягарці з клейкою основою (липучки), які закріплюють із внутрішнього боку диска.
Точних термінів і критеріїв, коли слід проводити балансування коліс на балансувальних верстатах для автосервісу, в нормативних документах знайти важко. Тому рекомендується прислухатися до порад досвідчених фахівців автосервісів. Вони стверджують, що виконувати балансування коліс необхідно в таких випадках:
під час встановлення нових або вживаних шин;
приблизно кожні 5 тисяч кілометрів пробігу авто;
після сильного удару підвіски;
після потрапляння транспортного засобу в глибоку яму;
при будь-якому ремонті коліс.
Якщо під час руху на швидкості від 60 км/год з'являються вібрації та биття в кермі, це теж сигнал до необхідності балансування коліс на балансувальному верстаті.
Балансувальний верстат для автосервісу BEST W62: основні характеристики та особливості
Балансувальний верстат BEST W62 є сучасним рішенням для новачків і професіоналів у сфері автомобільного сервісу. Він розроблений для високоточного балансування коліс і має низку переваг, які роблять його ідеальним вибором для ремонтних майстерень. Компактний і зручний напівавтоматичний балансувальний верстат для коліс Best W62 призначений для роботи з колесами всіх типів легкових авто і легких вантажних, а також позашляховиків і мотоциклів, вага яких не перевищує 65 кг.
Балансувальний верстат для коліс BEST W62 оснащений комп'ютером з ПЗ високого рівня і стабільністю. Механічний головний вал встановлений на зносостійких підшипниках великої точності, що мають низький рівень шуму. Присутня функція автоматичної перевірки динамічного/статичного балансування. Час проведення заміру - 10 секунд.
Принцип роботи балансувального верстата для шиномонтажу BEST W62 такий. Під час запуску закріплене на головному балансувальному валу колесо починає обертатися, а вбудовані датчики контролю передають зняті свідчення на мікропроцесор, який, проаналізувавши отримані результати, виводить на виносний дисплей інформацію про те, які маніпуляції треба провести з колесом операторові балансувального верстата. Після внесення коригувань проводиться контрольний вимір, щоб упевнитися, що внесені зміни вірні, тобто балансування колеса знаходиться в допустимих межах і його можна встановлювати на транспортний засіб.
Особливості балансувального верстата для коліс BEST W62:
- виносний світлодіодний дисплей для введення/виведення даних;
- можливість динамічного і статичного балансування;
- вбудована механічна вимірювальна лінійка (в дюймах) для вимірювання вильоту колеса;
- 6 режимів балансування такі як: DINAMIC, STATIC, MOTO, ALU 1, ALU 2 та ALU 3 під різні види коліс;
- аналогічна автоматичному балансувальному верстату для автосервісу точність - до 1 грама;
- режими користувацького і заводського калібрування.
Як відбалансувати колесо на балансувальному верстаті для коліс BEST W62
Увімкніть електроживлення обладнання. Залежно від типу колеса виберіть відповідний конус. Встановіть і надійно зафіксуйте колесо на головному валу балансувального верстата для шиномонтажу. Тепер потрібно ввести 3 необхідні для перевірки параметри.
Вимірювальною лінійкою балансувального верстата проведіть завмер величини Dis, яка є нічим іншим, як відстанню між внутрішнім боком колеса та корпусом балансувального верстата, і шляхом натискання стрілок Dis+ або Dis- введіть отримані результати. Зверніть увагу, що одиниці виміру тут вказані в мм, тому якщо виміряна величина становить 5,5 см, то необхідно ввести 55 мм.
Використовуючи кронциркуль, заміряйте ширину диска (Br) в дюймах і за допомогою клавіш Br+ і Br- введіть отримані значення. Конвертувати дюйми в міліметри можна кнопкою С.
Клавішами Dia+ або Dia- введіть діаметр колеса, зазначений у дюймах на покришці. Провести конвертацію одиниць у мм також можна кнопкою С.
Проведіть контрольні вимірювання опустивши захисний кожух балансувального верстата (або клавішею START - ПУСК). Після запуску балансувальний верстат почне обертати колесо, і вимірявши величину дисбалансу автоматично зупиниться. На виносному дисплеї будуть відображені отримані результати.
Далі, крутіть руками закріплене на валу балансувального верстата колесо до того моменту, поки на дисплеї не засвітяться всі індикатори його положення. Тепер (залежно від обраного режиму балансування) на внутрішній або зовнішній боки колеса в положенні на 12 годин прикріпіть тягар з вагою, що дорівнює зазначеній на екрані величині.
Знову запустіть балансувальний верстат для шиномонтажу в роботу і зробіть контрольну перевірку дисбалансу. Процес буде вважатися завершеним після досягнення необхідного діапазону балансування (у вікнах дисплея повинні відобразитися нулі).
Компанія AD-Instrument пропонує купити в Україні сучасні професійні балансувальні верстати для автосервісу та інше діагностичне обладнання та спецінструмент для всіх різновидів транспортних засобів за вельми демократичними цінами. Фахівці компанії нададуть технічну консультацію зі виникненням питань і допоможуть вибрати саме те, що максимально відповідає заявленим вимогам.