Правила безпеки під час роботи з шиномонтажним обладнанням
Шиномонтажне обладнання належать до категорії габаритного. У комплект найчастіше входить шиномонтажний та балансувальний верстати, підкатний домкрат, поршневий компресор та гайковерт. Недотримання правил безпеки при роботі може призвести до отримання серйозних травм і виходом обладнання з ладу.
Підготовка до роботи на устаткуванні для шиномонтажу
Незалежно від комплектності набору, першим етапом проводиться перевірка справності верстатів, цілісність шнурів підключення до мережі, наявність захисних елементів. Ручний інструмент для видалення пошкодження на покришках повинен бути заточений і забезпечений нековзними руків'ями.
Якщо в комплект обладнання для шиномонтажу входить вулканізатор, він повинен мати заземлення, справну штепсельну вилку та надійно зафіксований залежно від типу пристрою (настільний, підлоговий).
Крім підготовки комплекту обладнання для шиномонтажу важливо забезпечити безпеку зберігання та використання робочих рідин, зокрема бензину. Він повинен знаходитися в закритій металевій тарі в приміщенні, що провітрюється.
Будь-яке обладнання, яке використовується для шиномонтажу та має підключення до мережі перед робочим пуском, повинно проходити перевірку на холостому ходу. Робота несправним комплектом обладнання для шиномонтажу заборонено.
Перед зняттям коліс автомобіль необхідно вивісити на підіймачі. При використанні підйомного механізму колеса, що не підіймаються, обов'язково повинні впиратися в «черевики», піднята частина авто — в козелок. Тільки після фіксації у всіх точках можна переходити до зняття коліс.
Безпека при роботі з комплектом обладнання для шиномонтажу
Зняття коліс проводиться на пневмопідйомниках, роботи з автобусами та вантажним транспортом мають бути повністю механізовані. При фіксації покришки великого розміру на пневматичному стаціонарному витягу її необхідно закріпити стопорним пристроєм.
Перед демонтажем з диска за допомогою шиномонтажного обладнання з камери повністю спускається повітря. Якщо шина знаходилася у приміщенні з низькою температурою, її прогрівають до 15-20 ºС. Накачування знятих шин повинно проводитись на спеціально відведеній ділянці, яка має додаткову огорожу.
При монтажі шин заборонено проводити процедуру на земляній підлозі, використовувати замкові та бортові кільця від інших авто, а також кріпити додаткові кільця, тим самим зменшуючи ширину.
Зняття повинно проводитись з використанням комплекту для шиномонтажу, який розрахований на виконання цієї операції. Забороняється застосовувати важкі предмети, брухт та кувалду, які здатні деформувати частини коліс. Встановлення та зняття шин з обладнання для шиномонтажу повинно проводитись удвох. Чоловікам віком від 18 років дозволено переносити вантаж до 50 кг на відстань не більше 25 м.
При виконанні робіт поруч з обладнанням для шиномонтажу забороняється зберігати легкозаймисті рідини у кількості добової норми. Автомобіль зі знятими колесами повинен знаходитись на повній опорі з упорів та козелків. Його перебування виключно на домкраті заборонено.
При вирізанні пошкодженої ділянки шини ножа необхідно тримати лезом від себе. Робота повинна виконуватися гостро заточеним інструментом зі зручним руків'ям. Зачищення хімічними засобами проводиться за умови включеної вентиляції.
Обладнання для шиномонтажу, зокрема верстат для шершування, має працювати з витяжкою для видалення пилу та спеціальною огорожею приводу абразивного кола. Вулканізатор повинен працювати лише під наглядом, заборонено залишати робоче місце у процесі вулканізації.
Якщо в комплект обладнання для шиномонтажу входить заточувальний верстат, з метою безпеки покришка повинна бути надійно зафіксована. Заборонено торкатися незахищеними руками ділянки, що обробляється, а також примусово гальмувати верстат вручну.
Співробітники СТО під час постачання нового комплекту обладнання для шиномонтажу повинні пройти інструктаж щодо роботи з кожним елементом. Багато в чому безпека верстатів залежить від якості складання та матеріалів, професійне, оригінальне обладнання в Україні ви завжди можете купити в AD-instrument.