Кошик
82 відгуків
Кошик

Як користуватися дископравильним верстатом: крок за кроком

Диски, що використовуються в транспортних засобах, можна розділити на дві категорії: сталеві та литі штамповані алюмінієві. Послідовність виконання рихтування на універсальному дископравильному верстаті залежить від типу диска та характеру пошкодження.

Для штампованих дисків використовують залізо, що робить їх досить тяжкими. У разі пошкодження внаслідок потрапляння в яму або наїзду на бордюр вони не лопаються, а деформуються. Найчастіше прокатки на верстаті для правки та проточування дисків вимагають борту. Для цього диск фіксують на пристрої, ролики впритул притискають борти і запускається обертання, яке в результаті відновлює втрачену геометрію.

Литі диски виготовляються з алюмінію, тому вони значно легші за сталеві. При ударі алюміній не лише гнеться, а й тріскається. Деформація може бути радіальною, осьовою та змішаною. Правка виконується за допомогою гідравлічного преса, що впливає на деформовану ділянку.


Підготовка до реставрації на універсальному дископравильному верстаті

 


Перед використанням дископравильного верстата необхідно встановити диск на стенд і зафіксувати. Для цього міст піднімається нагору і дотримується двома пальцями. Перед планшайбою встановлюється кільце, що центрує, яке підбирається по діаметру центрального отвору деформованого диска.

Безпосередньо диск необхідно очистити від забруднень і закріпити на планшайбу площиною привалки. Використовувані кріпильні болти повинні відповідати отворам диска за кількістю та розміром.

Наступний крок при використанні універсального верстата для редагування та проточування дисків - встановлення магнітної стійки з покажчиком биття на бічну поверхню моста. Загострене закінчення підводиться до обода деформованого диска і фіксується в даному положенні.

При ручному обертанні колеса позначте ділянки на обід, де вказівник віддаляється від лінії обода або перешкоджає обертанню. Зоною деформації буде ділянка між двома одержаними точками. Тепер можна відвести покажчик із робочої області.


Основний етап виправлення дисків на універсальному верстаті

 


З комплекту насадок, якими комплектується верстат для редагування та проточування дисків, підберіть відповідну і вставте в шток гідроциліндра. Якщо відстань досить велика, додатково можна використовувати перехідники та подовжувачі.

Перед запуском верстата для редагування та проточки диски прогріваються промисловим феном або будь-яким іншим джерелом тепла до температури +120-250 °C. Такий великий температурний розбіг пояснюється різними сплавами, що використовуються для виготовлення дисків.

Переведіть у робоче положення електродвигун гідравлічної помпи. Обертальними рухами колеса зробіть рихтування деформованої частини диска. Рухи мають бути спрямовані від краю до центру. При необхідності змінюйте насадки верстата для редагування та проточування дисків.

Більш жорстку фіксацію на універсальному дископравильному верстаті можна забезпечити упором, що розташовується з протилежного боку. Сам акцент можна зафіксувати в будь-якому місці мосту.

Використовувати універсальний дископравильний верстат можна без попереднього нагріву. Це можливо у разі незначних ушкоджень, для ліквідації яких достатньо тиску. Такі пошкодження, як заворот ділянки кромки, вимагають нагрівання до температури близько +120 °C. Ця температура не критична для сплавів, зберігає характеристики міцності, але робить матеріал пластичним.

Сильніші загини, осьові та овалові пошкодження можна правити на дископравильному верстаті тільки після нагрівання до +180 °C. Однак пам'ятайте, що для алюмінію дана температура критична, сплав втрачає 10% своєї первісної міцності. Якщо авто має масу менш як 2 тонн, то ці втрати не вважаються критичними.

Як бачите, при дотриманні технології та обліку типу пошкоджень можливе виправлення навіть найскладніших деформацій дисків. У більшості випадків роботу верстатів для правки та проточування дисків поєднують зі зварюванням та наплавленням.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner