Який холодоагент має бути в кондиціонері автомобіля?
Фреон є холодоагентом, що використовується для заправки автомобільних кондиціонерів. На цей момент найбільш популярні 3 типи холодоагенту для кондиціонерів автомобіля, вибір того чи іншого виду залежить безпосередньо від встановленої кліматичної системи. Розберемо докладніше тонкощі вибору фреону, небезпека заправки холодоагентом іншого типу та можливість переведення кліматичної системи на більш безпечний та екологічний фреон.
Типи холодоагенту для кондиціонера автомобіля
За своїми фізичними властивостями холодоагент для кондиціонера автомобіля – це безбарвний газ, який не має запаху. Частота дозаправки визначається віком транспортного засобу, у нових авто фреон заправляється через 2 роки експлуатації, якщо машина використовується понад 7 років, дозаправку виконують щороку.
Холодоагент з маркуванням R12 має досить високу продуктивність, при цьому залишається найбільш економічним. Необхідність його заміни пояснюється небезпечним складом із вмістом хлору. Даний холодоагент для кондиціонера автомобіля має високу парникову активність (GWP).
На зміну R12 прийшов R134а. Даний холодоагент для кондиціонера автомобіля на 10% поступається R12 у такому показнику як холодопродуктивність. Але фреон не містить хлору, тому вважається більш екологічним і безпечним.
R1234yf відноситься до нового покоління автомобільних фреонів. Холодоагент відповідає нормативу EG/706/2007. Показник парникової активності — 4. До 2017 року цей тип фреону з невеликим бажанням впроваджувався автомобільними концернами, проте ухвалення ряду екологічних законів зрушили з мертвої точки його використання.
Визначення типу холодоагенту для кондиціонера автомобіля
Перед тим як купити фреон, загляньте в техпаспорт транспортного засобу. У ньому міститься вся інформація щодо використовуваного холодоагенту. З упевненістю 100% можна сказати, що фреон R12 використовується в машинах, які були випущені до 1992 року. Крім того, нехай і рідко, але цей тип холодоагенту зустрічається в деяких сучасних іномарках. У машинах, випущених після 92 року, використовується R134а.
Чи можна дозаправляти «не рідним» фреоном? Змішування R12 і К134а загрожує втратою показників холодопродуктивності та швидким зносом елементів кліматичної системи. Для переходу з одного фреону на інший потрібно досить істотна модернізація всієї системи, заміні підлягає конденсатор, сервісні та розширювальні клапани, з'єднання трубопроводу та шланги, акумулятор осушувача.
Багато концернів випускаються спеціальні набори з усіма елементами, які вимагають заміни для переходу з R12 на R134а. Попри чітку інструкцію, роботи краще довірити професіоналам.
Відмінності холодоагентів для кондиціонера автомобіля
В Україні однаково можна зустріти авто на R12 і R134a. Перший тип фреону не вибухонебезпечний і інертний до металів. R134a містить олії, агресивний до міді та вибухонебезпечний. Фреони мають різну плинність, тому вимагають використання різних магістральних шлангів. R134a розчиняє мідь, за пару місяців постійного контакту фреон «переміститься» на не мідні деталі системи.
Фреони випускаються під різними брендами, багато хороших рекомендацій отримали EcoFrost, Refrigerant, XADO, Refco, Fotech International. У виробництві обладнання для заправки кондиціонерів пальма першості належить Werther та Spin.