FAQ R1234yf
ЧОМУ НОВИЙ ХОЛОДОАГЕНТ
Норматив EG/706/2007 зажадав для концерногв виробників автомобілів импользовать новий газ холодоагент в системах кліматизації, зі значенням GWP нижче 150. Починаючи з першого січня 2011 року всі автомобілі нової омологації з класу M1 (до 8 місць + водій) до класу N1 (комерційні автомобілі з максимальною вагою 3.500 кг), будуть використовувати, як холодоагент для систем кліматизації R1234yf, який має GWP дорівнює 4.
- Досі ці категорії легкових автомобілів були оснащені системами з холодоагентом R134a, який має GWP рівний 1430, отже, впливає на забруднення навколишнього середовища. Новий газ поступово прийде на зміну традиційному R134a, який продовжать використовувати концерни виробники до 2017 року в автомобілях старої омологації.- Досі ці категорії легкових автомобілів були оснащені системами з холодоагентом R134a, який має GWP рівний 1430, отже, впливає на забруднення навколишнього середовища. Новий газ поступово прийде на зміну традиційному R134a, який продовжать використовувати концерни виробники до 2017 року в автомобілях старої омологації.
ЗМІНИ НА СТО
Для механіків передбачаються великі зміни при ТО систем, з довгою фазою спільного існування двох холодоагентів. Следовтельно, буде необхідно мати відповідні установки і дотримуватися нових правил при проведенні нового газу R1234yf.
Для незалежних СТО предевидится нова і вигідна можливість для бізнесу: особливі характеристики нового холодоагенту, а також роль, яка візьме на себе система кліматизації в автомобілях нового покоління таких, як гібридні і електричні, збільшать важливість і необхідність періодичного контролю і ТО цих систем.
Отже, СТО, яка хоче йти в ногу з часом, має дві можливості:
― закупити дві різні заправні та сервісні установки;
― закупити одну заправну і сервісну установку, яка в змозі працювати одночасно з двома холодоагентами.
ЯК РОЗПІЗНАТИ СИСТЕМУ І ВІДПОВІДНИЙ ХОЛОДОАГЕНТ
В систему, яка використовує новий газ R1234yf, абсолютно не може бути заправлений газ R134a! Крім того, будучи легальною операцією, є також дуже небезпечною. Насправді, необхідно враховувати середню займистість нового газу R1234yf, змішуванню з іншими речовинами або газами може створити небезпечні суміші, які необхідно уникати у всіх фазах ТО.
― Резервуар для викачування холодоагенту R1234yf буде відрізнятися від резервуара для старого R134a, буде мати білу етикетку з червоною або синьою добре видимої рамкою. Етикетки будуть містити інформацію про тип і кількість міститься холодоагенту, наведені також в технічній документації до автомобіля або на етикетці під капотом.
― Роз'єми для заправки R1234yf відрізняються від системи для холодоагент R134a і мають різні розміри
ПРАЦЮВАТИ З НОВИМ ХОЛОДОАГЕНТОМ
Новый R1234yf классифицируется, как "воспламеняемый средней опасности", следовательно, необходимо придерживаться специальных требований по его хранению, использованию и утилизации. Требования, которым должна следовать СТО при работе с новым хладагентом, были установлены нормативами безопасности на рабочем месте.
― Для избежания опасности воспламенения рабочее место должно быть вентилируемым с возможностью проветривания каждый час, доходя до трёх раз при работе в смотровой яме.
― Балони з холодоагентом повинен зберігатися далеко від джерел тепла і від елементів з ризиком займання від іскри, уникаючи збільшення тиску в балоні при надмірному нагріванні.
― Поблизу відкритих систем До/В, під час ТО, не можна здійснювати зварювання, щоб уникнути потрапляння іскри на пари і залишки хладагента.
― Уникати контакту з шкірою: щоб не обпектися необхідно одягати захисні рукавички та окуляри (з фторо-эластомерового матеріалу).
НОВИЙ ХОЛОДОАГЕНТ R1234YF ВЖЕ НАДІЙШОВ У ПРОДАЖ. ВИ МОЖЕТЕ ПРИДБАТИ ЙОГО У НАС.